Blog AKADOS

Kategoria -Komunikacja

Skuteczne negocjacje cenowe w biznesie – jak je prowadzić wcale nie negocjując ceny

Skuteczne negocjacje cenowe w biznesie - jak je prowadzić wcale nie negocjując ceny

Cena bardzo często jest kluczowym czynnikiem podczas rozmów biznesowych. Negocjacji kontraktów, zakupu materiałów lub innych transakcji. Nie ma co się temu dziwić, ponieważ firmy działają w celu wypracowania zysku, w związku z czym chcą sprzedawać jak najdrożej i kupować możliwie tanio. Jest jednak sposób prowadzenia negocjacji cenowych, w trakcie których tak naprawdę o cenie nie rozmawiamy. Przyjrzyjmy się mu.

Czytaj dalej

Prezes lub inna ważna osoba – porady jak się do niej dostać

Prezes lub inna ważna osoba - porady jak się do niej dostać

Osoby na wysokich stanowiskach, na przykład prezesi, zdają się być niedostępni. Najczęściej do takiej osoby rzeczywiście nie można wejść prosto z ulicy, jednocześnie stosując odpowiednie mechanizmy możemy zmaksymalizować nasze szanse na to, że uda nam się porozmawiać z prezesem bez wcześniejszej z nim znajomości.

Czytaj dalej

Kłamstwo i jego oznaki – jak rozpoznać, że ktoś nas oszukuje?

Kłamstwo i jego oznaki - jak rozpoznać, że ktoś nas oszukuje?

Wśród zwierząt żyjących na ziemi tylko człowiek potrafi kłamać. I mimo, że wiele osób szkoli w sztuce oszukiwania innych, to kilka podświadomych reakcji organizmu podczas mówienia nieprawdy bardzo ciężko jest wyeliminować. Zwracając na nie uwagę możemy z kolei dostrzec kiedy ktoś może być z nami nieszczery. Sprawdźmy o jakie chodzi.

Czytaj dalej

Profesor, szef czy inna ważna osoba mnie onieśmiela – jak zachować się w takiej sytuacji?

Profesor, szef czy inna ważna osoba mnie onieśmiela - jak zachować się w takiej sytuacji?

W towarzystwie niektórych osób czujemy się zdeprymowani. Onieśmielają nas oni swoją wiedzą, autorytetem lub pozycją w hierarchii społecznej, firmowej czy na uczelni. W przypadku AKADOSowców bardzo wyrazistym przykładem jest znany profesor, od którego zależy nasze zaliczenie. Jak postępować w takiej sytuacji?

Czytaj dalej

Jak reagować na komplementy lub gdy otrzymamy prezent – porady

Jak reagować na komplementy lub gdy otrzymamy prezent

Dobra ocena z egzaminu czy inny sukces w życiu prywatnym lub zawodowym sprawia, że one osoby mają podstawy do tego, aby nas pochwalić. Czasami zdarza się również, że otrzymamy prezent-niespodziankę. Jak w takim momencie się zachować? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest prosta, jeśli weźmiemy pod uwagę nasze uwarunkowania kulturowe.

Czytaj dalej

Jak rozmawiać – kluczowe porady w komunikacji na co dzień

Jak rozmawiać - kluczowe porady w komunikacji na co dzień

Codziennie z kimś rozmawiamy – bez kontaktu z innymi niemożliwe jest funkcjonowanie w społeczeństwie. Z niektórymi rozmawia nam się lepiej, z innymi trochę gorzej. Niektóre zasady i techniki dotyczące komunikacji są jednak uniwersalne i pozwolą nam sprawić, aby rozmowa była przyjemna, sympatyczna, bez względu na to z kim się komunikujemy. Przyjrzyjmy się im.

Czytaj dalej

Nachalny sprzedawca – jak asertywnie zachowywać się w takich sytuacjach

Nachalny sprzedawca - jak asertywnie zachowywać się w takich sytuacjach

Niektóre osoby zajmujące się sprzedażą chciałyby, abyśmy oferowany przez nich towar lub usługę kupili natychmiast. Zasypują nas informacjami o nim, przekonują i zdają się robić to tak długo, aż usłyszą „biorę”. Jak postępować z takimi osobami jeśli towar, który nam proponują nas ciekawi, lub gdy nie jesteśmy niezainteresowani?

Czytaj dalej

Jak przeprosić dziewczynę, chłopaka i nie tylko – porady

Jak przeprosić dziewczynę, chłopaka i nie tylko - porady

Każdy z nas popełnia błędy i co do tego nie ma dyskusji. Wątpliwości czasami pojawiają się, gdy trzeba przyznać się do nich i przeprosić tych, których nasze zachowanie uraziło. Przepraszanie nie jest czynnością łatwą, ani miłą, jednocześnie bardzo ważną. Dlatego warto nauczyć się „dobrze” przepraszać.

Czytaj dalej

Porady jak przekazywać złe wiadomości, aby zminimalizować negatywny efekt

Porady jak przekazywać złe wiadomości, aby zminimalizować negatywny efekt

Każdy lubi przekazywać dobre nowiny, które sprawiają radość naszemu rozmówcy. Niestety czasami musimy zakomunikować drugiej osobie coś, co będzie miało dla niej negatywne konsekwencje. Co wtedy robić? Wiemy, że negatywna reakcja jest nieunikniona, ale jak sprawić, aby była możliwie słaba?

Czytaj dalej